PROJECTE D’INVESTIGACIÓ: DEL SILENCI, EL BUIT: AL TRAÇ
Gemma Balanyá


A.-Escriure sobre l’experiència d’Ella en el recorregut del silenci, el buit: al traç

Experiència d’Ella en el mètode de Circuits Corporals:

• ‘Els Sistemes Anatòmics’, permeten un ordenament del cos. Sortir del cos com organisme per poder entrar en el cos com imatge.

• Emprar ‘Dels Sistemes Anatòmics els Circuits Corporals’, com a mètode de treball per crear el cos com un buit, per extreure el silenci. Es tracte d’un buidatge de la imatge, que permet ‘l’escolta’.

• En el cos – buit, es tracta de trobar un forat a la imatge, posar silenci en els significants de l’altre, per trobar-se amb les marques en el cos, que no es poden ni imaginaritzar, ni simbolitzar. Es troba amb la lletra.


Experiència d’Ella en el buit i el silenci, en l’estada del Monestir de Sant Benet de Montserrat i
l’estada en un Monestir al Japó:

L’estada com espai - temps per produir i pensar l’espai com a buit. El cos com a buit, l’espai com a estància buida però també com a temps en silenci per vivenciar el buit/silenci com experiència vivencial: la lletra.

Experiència d’Ella en el traç – en la cal•ligrafia japonesa:

Des d’un espai per el buit i el silenci farem sorgir el traç que remet a les marques primeres. El traç sorgirà com a matèric i no com a imatge. L’experiència en el traç permet simbolitzar les primeres marques imaginaries.
Aquí es connecta el no.moviment amb el traç.

B.- Lectura particular del cos a la lletra al ideograma, passant pel silenci i el buit.

El silenci:
1- Silencio. John Cage. Ed. Ardora.
2-Llibre-CD Hispania & Japan. Jordi Savall.

1-Documento1. De los Sistemas Anatómicos a los Circuitos Corporales. Alberto Caballero. Geifc.
2-El cuerpo es ... un concepto del seitai. Katsumi Mamine.

El buit:
1.- Estancias. La palabra y el fantasma en la cultura occidental, Giorgio Agamben
Pre-Textos. Valencia 1995. Traducción: Tomás Segovia. ISBN 84-8191-053-8

El traç:
1-Seminario XVIII. De un discurso que no fuera del semblante. Jacques Lacan.
2-La caligrafia japonesa. Origen, evolución y relación con el arte abstracto occidental. Noni
Lazaga. Ed. Hiperión.